Veckans kåseri. Alla människor kan göra fel, men ingen människa ÄR FEL!

20140706-065848-25128276.jpg

Jag funderar på alla negativa etiketter som det är lätt att man sätter på sig själv: trög, blind, dum, idiotisk, dålig, pinsam och den dåliga klang som dessa etiketter faktiskt skapar inom mig själv.

Häromdagen kallade jag mig själv för blindstyre och kunde tack vare att jag uppmärksammade detta, stanna upp en liten stund och reflektera över vad jag just sagt och så sa jag förlåt till mig själv.

Jag insåg att jag är på många olika sätt och jag gör fel ibland , men jag ÄR aldrig fel som människa. Denna insikt stärkte mig enormt 🙂

Att kunna acceptera sig själv som den person man är, är faktiskt viktigt. Då behöver jag inte ta mig själv på för stort allvar utan kan med ett leende på läpparna ge mig själv en kram och säga: Hallå där snygging, kom igen. Du är helt enkelt bäst!

För i samhället där Jantelagen råder, ska vi helst inte tro för mycket om oss själva, utan hålla oss innanför de normer som finns. Lagom är bäst, säger man ju …

Så jag säger istället att jag skrotar lagom är bäst och kliver ur skalet och accepterar mig själv. För jag är den enda som angår mig själv …

Så NU SÄGER VI HÖGT TILLSAMMANS!
Jag är enastående och värdefull!
Jag vet mycket som andra inte vet och jag har rätt att visa det!
Jag har rätt att vara stolt över mig själv och vad jag åstadkommit med mitt liv!
Jag har rätt att le och skratta!
Jag duger precis som jag är!
Jag är älskad av mig själv och andra!

Med ❤ ljus & kärlek ❤ önskar jag Er alla en underbar söndag!

Kommentera

