Tack för att jag är jag!

IMG_4834.JPG

Tack för att jag är jag!
En lycklig och snart fri människa som stänger en dörr och öppnar en annan mot nya mål!

Att sätta ner foten och säga nej känns skönt, för då har jag skapat en egen vibration i universum. Och jag gör nu det som jag tänkt så länge, att gå min väg. Fick hjälp på traven, den där extra skjutsen stod någon för och fattade beslutet som jag hade svårt för att ta.

Trams var det nån som sa. Det är även trams att tro sig vara härskare över andra människor. Att lydnad existerar för att man knäpper med fingrarna och pekar.
Då gör man sig större på utsidan och glömmer hur insidan egentligen ser ut.

Alla människor kan må dåligt och det är lätt att lägga skulden på andra för vad som hänt. Gör inte det!
Jag tänker att alla människor är stjärnor på sin egen himmel och har rätt att vara det!
Och ta eget ansvar för hur livet ska gestalta sig och vara tacksam för vad man har!

Ljus & kärlek!

2 thoughts on “Tack för att jag är jag!

  1. marie skriver:

    Så kloka o sanna ord Maria

    blir glad i mitt hjärta när jag läser att du
    sätter ner foten o säger ifrån för din egen skull
    blir oxå glad o varm när jag förstår att du ska
    gå vidare i livet … på din egen väg

    kram på dig o bästa lyckönskningar till allt du tar för dig ❤

    • miab72 skriver:

      Ja, nu är det nog. Jag funderar och inser hur mycket sjukt jag varit med om och då blir jag så glad för att jag inser mitt värde nu när dörren stängs.

      Kram ❤

Kommentera

