Livet är härligt!

IMG_4819.JPG

Befinner mig just nu i Härskogen, Lerum. Det är tyst omkring mig, det svaga gryningsljuset silar in genom gardinen.

Hade en suveränt trevlig dag igår. Fick många nya intryck. Igår pratade vi om självkänsla och livslögner.

En livslögn är en ”sanning” som någon annan skapat åt dig. Exempelvis att du inte ska säga vad du tycker utan gilla läget.
Svenskarna är det folk i världen som har sämst självkänsla. Vi föds som 100-poängare och dör som -5.
Hur är det möjligt?
Vad är det som gör att VI anser att vi inte har rätt att vara oss själva till 100 %?

Vad är jag tacksam över i mitt liv just nu?
1. Att jag har modet att följa mitt hjärta.
2. Att jag inte bryr mig om vad andra tycker om mitt liv och mina val.
3. Att jag har styrkan att fullfölja mina drömmar.
4. Att jag är NYFIKEN på livet.
5. Att jag VILL LÄRA MIG om mig själv och från mig själv!

Vad har jag lärt mig?
Jag har lärt mig att det är lättare att ta för mig när jag utmanar mina rädslor.
Jag har lärt mig att livet ska vara meningsfullt och styrt av mig för att jag ska må bra.

Sköna insikter! Att utmana rädslorna och faktiskt upptäcka att jag växer av att ta mig utanför trygghetszonen.

Kommentera

