Veckans kåseri. Kärlek.

IMG_4914

Ibland minns jag stunderna vi hade och ett leende sprider sig i ansiktet. Minns alla de samtalen, de underbart goda skratten, skämten och kommentarerna och är så glad för att jag fick vara din vän och att du vågade släppa in mig i ditt liv. För de  stunderna var för mig verkligen glädje och spontanitet och kärlek.

Det var Du som visade mig det som jag aldrig trodde jag kunde erkänna för mig själv och nu står jag stolt och stark över att jag är jag. Det var Du som sträckte ut din hand och fanns där så oändligt många gånger vid min sida för att du ville och idag känner jag en enorm tacksamhet för att jag hade förmånen att uppleva vänskapen med dig.

Sen vandrade vi skilda vägar – och ibland tänker jag på dig och blir varm i hjärtat. Är glad för att vi fortfarande kan ha kontakt och dela upplevelser och tankar ibland. Och jag vill säga TACK för att du är du och för allt som du lärde mig om livet som jag utvecklat och erfarenheter som jag bär med mig och har stor nytta av varje dag.

För min insikt är att vi återupprepar beteenden om och om igen, för att lära oss något om oss själva. Och i mitt fall så är det att älska och acceptera mig själv för den jag är med allt vad det innebär på alla sätt och vis. Och att kärlek, det kan faktiskt finnas på många olika sätt här i världen.

❤ Ljus & kärlek ❤

 

 

 

Kommentera

