Veckans kåseri. Alla människor gör sin egen livsresa och utveckling.

IMG_4650.JPG

Under måndag och tisdag var jag på en härlig båtkryssning med inspirerande föreläsningar och fick träffa härliga människor som vandrar sin väg av sanning.

Den föreläsning som tog starkast på mig var föreläsningen med Ann. Även kallad för Medicinewoman när hon berättade sin historia och sin vandring för att hitta sin visdom.

Och här är något av det jag lärde mig:
Alla människor gör sin egen livsresa för att lära sig specifika saker på denna resa. Det innebär att jag inte ska döma en annan människa för dennes aggressivitet, för bakom masken av aggressivitet ligger fler känslor som måste tas upp och bearbetas.

Det finns två starka krafter i universum som påverkar oss människor. Den ena är rädsla som hindrar oss från att genomföra det som krävs för att vi ska må bättre.
Den andra är kärlek när vi tillåter oss själva att växa trots att vi är rädda. När vi möter våra känslor av vrede, sorg och vanmakt och börjar lyssna och älska oss själva – då händer det något inom oss. Hjärtat expanderar och blir helare för att vi möter oss själva med kärlek, empati och förståelse.
När hon stod där och berättade, ja då började mina tårar rinna. För det är enormt sorgligt att människor känner sig så rädda och vilsna, att de inte vet vilka de är och vad de vill med sitt liv. Och det var all den förtvivlan och sorg som jag kände just där och då.

Hon sa också att eftersom tankens kraft är så otroligt stark, så kan vi tänka oss sjuka och få en kropp som är svag och sjuklig. Det positiva är då att vi också kan läka vår kropp och få en stark, frisk och motståndskraftig kropp.

❤ Ljus & kärlek ❤

Kommentera

