Vänskap.

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/5e2/16391910/files/2014/12/img_5417.jpg

Igår var jag med en blomma till en kär vän som befinner sig i sorg. I nöden prövas vännen sägs det ju och jag tänker om vänskap på följande sätt:

Vänner är som stjärnor … Vi syns inte alltid på stjärnhimlen, men vi finns alltid där för varandra!

Riktig vänskap bygger inte på krav och måsten. Där är det istället respekt för varandra som gäller och hänsyn till hur man mår och känner.

En vänskap som bygger på måsten blir en plastig och konstlad vänskap. Nu för tiden har jag insett att valet är mitt i vänskap. Jag väljer bort ”giftiga” människor och jag har inget som helst ansvar för dem och deras mående.

Och jag ägnar mig helhjärtat åt människor som tillför kärlek i mitt liv istället.

❤️Ljus & kärlek❤️

Lämna en kommentar