Det vackra med vänner

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/5e2/16391910/files/2015/01/img_5491-0.jpg

Igår åkte jag & Amy till Värnamo för att fira in det nya året hos min finaste Anki och hennes underbara familj.

Det fina med nära vänner är att bli respekterad och älskad för den jag är. Och som vi alltid säger till varandra, respekt föder respekt. Jag tror inte att några relationer ska kontrolleras, utan enbart få växa och frodas av respekt och acceptans mot varandra.
Vi är där för varandra i glädje och sorg och stöttar.

Ett nytt år har precis startat och för min del kommer det att vara ett år av självförverkligande och växande.
Nu kommer jag att spränga gränser och till fullo visa mitt sanna jag. Det här året ska jag ägna åt det som jag kan bäst, nämligen åt att skriva och berätta.
Det kommer också att innebära att jag som certifierad KBT & ACT coach kommer att arbeta med min passion för personlig utveckling och mitt sanna jag.

Av Kjell Haglunds kärleksfulla ledning har jag börjat växa och utvecklas till den person som jag vill vara. Mitt sanna jag och de ledstjärnor som jag tycker är viktiga för mig har jag identifierat och arbetar med varje dag.

1. Jag försöker leva här och nu och fokusera på nuet och nästa steg jag ska ta. Jag antar möjligheter och utmaningar som kommer i min väg.

2. Mina värderingar är:
Kärleksfull för mig är att visa respekt och acceptans till min omvärld. Det innebär inte att jag för den skull tillåter människor att kränka mig utan mer att alla människor gör sin egen tolkning av sin omvärld och det enda jag vet är att jag inte vet någonting alls om deras värld.

Modig innebär att jag står upp för mig själv och den jag är till 100 % och är som jag vill vara. Det är också att ta mitt ansvar för det jag skapar i min värld.

Stark innebär att jag står fast förankrad i det som är min övertygelse och kommunicerar min övertygelse.

Orädd innebär att jag antar möjligheter och utmaningar för att lära mig. Den stående frågan är: Vad är det värsta respektive det bästa som kan hända om jag provar?

Nyfiken innebär att jag är nyfiken på vad livet har att erbjuda mig.

Ödmjuk innebär att jag vis av mina erfarenheter kan känna tacksamhet över mitt liv och vad jag skapat.

Testa och dra lärdom och lyssna till känslan som min kropp ger till mig och lita på känslans sannhet.

Mitt liv är mitt eget ansvar och det är bara jag som kan förändra mitt liv.

Målmedveten innebär att jag har visioner om vart jag vill och hur jag ska gå till väga för att nå mitt mål. Tydlighet och struktur är viktigt och insikten att det jag skapar det blir också verklighet.

3. Vad jag vill åstadkomma i mitt liv

Jag har tydliga visioner och mål. Och det innebär att jag medvetandegjort åt vilket håll jag strävar.

Jag vill vara äkta och ärlig mot mig själv. Och det innebär att jag alltid sätter mig själv och mitt mående i främsta rummet. Jag är den viktigaste personen i mitt liv.

Jag vill uppmuntra och inspirera andra människor att utveckla sig själv.

Pengar är inte allt! Jag vill vara lycklig och leva livet på mitt sätt oxå. Och människor som vill utvecklas och växa under mina vingar ska ha den möjligheten.

Så God Fortsättning på 2015 och tillåt alla Era drömmar bli verklighet.

❤️Ljus & kärlek❤️
Mia

Kommentera

