Om vintagefynd.

Ibland  springer jag på klänningar som jag genast tycker om, men som av en eller annan anledning inte riktigt passar. Det finns dock något att göra åt saken om du är det minsta sykunnig. Den här underbara klänningen köpte jag på Hela Människan i Gislaved för 40:-. Den satt lite tajt över bysten samt hade något förstora knapphål. Men jag som är orädd av mig och gärna testar mig fram hade en trevlig lite sy stund häromkvällen.

IMG_0504[1]

Fin sommarklänning, inköpt för 40:- på Hela Människan i Gislaved

IMG_0498[1]

Titta i klänningen och se om du tyg som har sytts in i veck. Sprätta upp sömmen och
du frigör lite extra utrymme. Du kan också välja att sätta in en kil i sömmen, gärna i samma
nyans som tyget går i. Hos Loppanpoppan hittar du fler tips.

IMG_0500[1]

Nåla och sy igen den “nya” sömmen. Jag sydde för hand. Valde också att
sy igen knapphålen lite mer för att knapparna inte ska hoppa upp hela tiden.

SDC11460

Fin midsommarklänning som jag ska ha på mitt och vännernas lilla
midsommarkalas.

Lämna en kommentar